Jak radzić sobie ze stresem?

Jak radzić sobie ze stresem?

Stres dopada każdego z nas, czy to w pracy czy w domu. Mała ilość presji czasami jest motywująca i pomaga w osiąganiu celów. Niemniej jednak ciągłe uczucie zestresowania może prowadzić do niezdrowych nawyków takie jak palenie papierosów, picie alkoholu a nawet przejadanie się na tle psychicznym – żadne z nich nie pomaga w utrzymaniu zdrowego serca.

Aby prowadzić zdrowy tryb życia w trosce o serce, powinieneś mieć świadomość, jak ważne jest radzenie sobie ze stresem i umiejętność jego rozładowania. Czym jest zarządzanie stresem w praktyce i jakie są sposoby radzenia sobie z nim?

Zarządzanie stresem

Sytuacje, w których czujesz się zestresowany, są niekiedy po prostu nieuniknione – czy to podczas jazdy w zatłoczonym autobusie lub metrze, czy to w pracy, kiedy masz wiele rzeczy na głowie. Zarządzanie stresem to inaczej umiejętność opanowania się, uspokojenia się i zrelaksowania,. Stanowi przeciwieństwo ucieczki od trudnych sytuacji do złych, niezdrowych nawyków. Dlatego kontrolowanie stresu i umiejętność jego rozładowania są bardzo ważne, aby utrzymać dobry stan zdrowia.

10 sposobów na radzenie sobie ze stresem, które pomogą Ci się zrelaksować

  1. Idź na spacer - jest to świetne rozwiązanie zarówno dla ciała i umysłu. Chodzenie jest idealnym sposobem na relaks
  2. Weź kąpiel – jest to prosta, relaksująca czynność, którą możesz wykonać na koniec ciężkiego dnia. Kąpiel pomoże Ci się zrelaksować i pozwoli poukładać myśli.
  3. Posłuchaj swojej ulubionej muzyki. Muzyka spowoduje szybką poprawę nastroju na koniec ciężkiego dnia.
  4. Co więcej,sam coś zaśpiewaj !Wybierz piosenkę, którą lubisz i nie krępuj się, śpiewaj na cały głos!
  5. Poćwicz – aktywność fizyczna może być znakomitym sposobem rozładowanie stresu.
  6. Joga jest uznawana za jeden z najefektywniejszych sposobów na radzenie sobie ze stresem. Kontrola własnego ciała i myśli pomoże Ci zapanować nad frustracją i nerwami.
  7. Pomóż komuś innemu- skupiając się na kimś innym możesz pomóc samemu sobie gdyż jest to świetny pomóc aby poczuć się lepiej. Pomyśl o kimś bliskim, kto może być w ciężkiej sytuacji lub przeżywać trudny okres.
  8. Spotkaj się z bliskimi lub znajomymi- rozmowa z drugą osobą w gronie najbliższych pozwoli Ci się wygadać i sprawi, że lepiej się poczujesz.
  9. Spraw sobie przyjemność- przygotuj swoje ulubione danie i rozkoszuj się nim w towarzystwie swoich bliskich.
  10. Zaplanuj idealne wakacje.
TOP