Jak obniżyć poziom cholesterolu?

Na pewno podniesie Cię na duchu fakt, że poziom cholesterolu można obniżyć na wiele różnych sposobów. Na niektóre z czynników odpowiedzialnych za podwyższony cholesterol nie mamy wpływu – są to m.in. nasza płeć, wiek czy historia chorób w rodzinie. Jednak są rzeczy, na które możemy mieć wpływ wprowadzając kilka niewielkich zmian w sposobie odżywiania i trybie życia.

Małe zmiany, które pomogą Ci obniżyć poziom cholesterolu

Poziom cholesterolu we krwi możemy obniżyć za pomocą małych zmian w naszym żywieniu i trybie życia. Celem tych zmian jest oczywiście poprawa naszego stanu zdrowia i obniżenie złego cholesterolu. Oto, co możesz zrobić:

  1. Zmień „złe” tłuszcze na „dobre”, by przywrócić cholesterol do normy

    Zamień produkty spożywcze zawierające dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, takich jak kiełbasy, masło, ciasta, ciasteczka, pełnotłusty nabiał i tłuste mięsa i przetwory mięsne, na produkty zawierające tłuszcze nienasycone i wielonienasycone. Możesz także wybierać produkty o obniżonej zawartości tłuszczów, np.: półtłuste sery, niskotłuszczowe jogurty, produkty do smarowania pieczywa na bazie olejów roślinnych czy chude mięso.

  2. Urozmaicaj swoją dietę jak tylko się da

    Zdrowa dieta oznacza dietę urozmaiconą. Pamiętaj o zalecanych przez ekspertów żywienia 5 lub więcej porcjach owoców i warzyw dziennie. Ponadto jedz dużo produktów pełnoziarnistych i roślin strączkowych, by dostarczyć odpowiednią ilość błonnika. Orzechy, ziarna, produkty do smarowania pieczywa na bazie olejów roślinnych , oleje roślinne i tłuste ryby – wszystkie są źródłami dobrych tłuszczów nienasyconych.

  3. Wprowadź do diety sterole roślinne
    Spożywanie produktów zawierających dodane sterole roślinne jest skuteczną metodą na obniżenie cholesterolu. Zamień tradycyjne produkty do smarowania (na przykład masło) na Florę ProActiv. Badania dowiodły, że sterole roślinne zawarte np. w produktach Flora ProActiv obniżają cholesterol: Korzystny efekt występuje przy dziennym spożyciu od 1,5 do 3 g steroli roślinnych a spożycie 1,5-2,4 g steroli roślinnych może zmniejszyć cholesterol o 7-10% już w 2-3 tygodnie w ramach zdrowej diety i zdrowego trybu życia oraz odpowiednio wysokim spożyciu warzyw i owoców*.
  4. Pracuj nad złymi nawykami oraz nałogami takimi jak palenie papierosów i picie alkoholu

    Eksperci i lekarze zgodnie twierdzą, że regularne spożywanie produktów alkoholowych jest szkodliwe dla zdrowia i może mieć negatywny wpływ także na poziom cholesterolu we krwi. Warto także przemyśleć, jak ograniczyć liczbę wypalanych papierosów.

  5. Ogranicz stres i ćwicz

    Jeżeli w Twoim życiu jest za dużo powodów do stresu, możesz mieć problemy ze snem, a wtedy cierpi cały Twój organizm. Wystarczy pół godziny ćwiczeń lub innej aktywności fizycznej 5 razy w tygodniu, aby Twoje życie stało się zdrowsze i spokojniejsze.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, bo na razie nie masz pojęcia, od czego zacząć, skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym, który udzieli Tobie fachowej porady, jak możesz obniżyć swój cholesterol. Zapraszamy Cię także do przestudiowania naszej strony oraz zamówienia bezpłatnego pakietu, w którym znajdziesz najważniejsze informacje o cholesterolu, porady żywieniowe oraz jadłospis ze smacznymi przepisami.

* Wysoki cholesterol jest czynnikiem ryzyka w rozwoju choroby wieńcowej. Istnieje wiele czynników ryzyka związanych z tą chorobą i ważne jest, aby brać je wszystkie pod uwagę ponieważ zmiana jednego z nich nie zawsze przynosi korzyści.

TOP